سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره ما

دانلود پاورپوینت آماده

جستجو

بایگانی

شبکه های اجتماعی

تغییر محیط اوراکل 8 oracle

مقدمه اوراکل پر استفاده ترین پایگاه داده ها در سراسر دنیا است تقریبا می توان گفت که اوراکل روی هر نوع کامپیوتر از کامپیوتر شخصی و مکینتاش گرفته تا مینی کامپیوتر ها وکامپیوتر های بزرگ (mainframe) کار می کند
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 433 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
تغییر محیط اوراکل 8 oracle

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

تغییر محیط اوراکل 8 oracle

 

مقدمه:

 

اوراکل پر استفاده ترین پایگاه داده ها در سراسر دنیا است. تقریبا می توان گفت که اوراکل روی هر نوع کامپیوتر از کامپیوتر شخصی و مکینتاش گرفته تا مینی کامپیوتر ها وکامپیوتر های بزرگ (mainframe) کار می کند. اوراکل تقریبا روی تمام ماشین ها به یک شکل واحد عمل می کند، به طوری که وقتی کار کردن با آن را روی یک ماشین آموختید می توانید روی هر ماشین دیگری نیز از آن استفاده کنید این واقعیت باعث شده که اوراکل کاربران و ایجاد کنندگان بسیاری داشته و از سویی نیز دانش ومهارت اوراکل افراد بسیار قابل حمل باشد.

 

اوراکل یک نرم افزار مدیریت پایگاه های دادهای رابطه ای (جدولی) است. در طبقه بندی سیستم های رابطه ای، اوراکل را جزو سیستم های رابطه ای کامل و هم ردیف سیستم هایی چون supra, Informix می دانند. اما آنچه که این محصول را از نوع مشابه آن متمایز می کند سهولت یادگیری و استفاده، سهولت نصب و راه اندازی، امنیت مثال زدنی، سرعت قابل قبول و امکانات و ابزارهای فراوان آن است. تردیدی نیست که سیستم های رابطه ای و از جمله اوراکل، به جهت طبیعت کندشان، در زمینه هایی چون کاربردهای بلادرنگ، قابل استفاده نیستند، اما از سویی نیز توانمندی ‌آنها در ذخیره ی کارا، بازیابی سریع و نیز مدیریت دقیق داده های یک سازمان، در قالبی ساخت یافته و سهل، غیر قابل انکار است.

 


فهرست مطالب:

 

 

 

 

مقدمه: 1

 

تغییر محیط اوراکل. 2

 

شاخص ها 2

 

ایجاد شاخص... 5

 

اعمال یکتایی.. 7

 

ایجاد شاخص یکتا 8

 

ایجاد شاخص نقش بیتی (Bitmap) 10

 

زمان ایجاد شاخص... 12

 

زمانی که شاخص نادیده گرفته می شود. 13

 

تنوع در ستون های شاخص شده. 13

 

تعداد شاخص هایی که روی جدول به کار می روند. 14

 

قرار دادن شاخص در پایگاه داده ها 16

 

بازسازی شاخص... 17

 

فضاهای جدولی وساختار پایگاه داده ها 19

 

فرمان create tablespace. 23

 

منابع: 27