سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره ما

دانلود پاورپوینت آماده

جستجو

بایگانی

شبکه های اجتماعی

تنظیم سیستم جهت مالتی مدیا انواع سیستم های عامل و تفاوت های آنها

هرکارت Video Capture جهت کاربران خاص تولید میشود و برای درک صحیح نیاز است انواع Window ها و نقاط قوت آنها را بشناسیم تا با کیفیت بهینه پروژه های خود را با انجام برسانیم
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
تنظیم سیستم جهت مالتی مدیا انواع سیستم های عامل و تفاوت های آنها

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

تنظیم سیستم جهت مالتی مدیا انواع سیستم های عامل و تفاوت های آنها

 

هرکارت Video Capture جهت کاربران خاص تولید میشود و برای درک صحیح , نیاز است انواع Window ها و نقاط قوت آنها را بشناسیم تا با کیفیت , بهینه پروژه های خود را با انجام برسانیم . به همین دلیل در ابتدا انواع Windows و قابلیتهای هر یک را شرح میدهیم .

 

 WINDOWS 98 :

 

این سیستم عامل برای Partition های FAT 32 , FAT 16 طراحی شده است .

 

 WIN 2000 , WIN XP , NT :

 

این سیستم عامل برای Partition های FAT 32 , FAT 16 , NTFS طراحی شده است .

 

پس یکی از نقاط تمایز این سیستم عامل ها در نوع Partition بندی هاست بهیمن دلیل با شرحی مختصر از نوع و تفاوت های FAT32 و NTFS می پردازیم ..............

 


تندآموز مفاهیم شبکههای کامپیوتری

چکیده استفاده از شبکه های کامپیوتری در چندین سال اخیر رشد فراوانی کرده وسازمانها وموسسات اقدام به برپایی شبکه نموده اند هر شبکه کامپیوتری باید با توجه به شرایط وسیاست های هر سازمان ، طراحی وپیاده سازی گردد در واقع شبکه های کامپیوتری زیر ساخت های لازم را برای به اشتراک گذاشتن منابع در سازمان فراهم می آورند؛در صورتیکه این زیر ساختها
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 498 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
تندآموز مفاهیم شبکه‌های کامپیوتری

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

تندآموز مفاهیم شبکه‌های کامپیوتری


فهرست:

 

چکیده

 

فصل اول

 

شبکه کامپیوتری چیست ؟

 

مدل های شبکه

 

اجزا ءشبکه

 

انواع شبکه از لحاظ جغرافیایی

 

ریخت شناسی شبکه

 

پروتکل های شبکه

 

مدل Open System Interconnection OSI

 

ابزارهای اتصال دهنده

 

فصل دوم

 

مفاهیم مربوط به ارسال سیگنال و پهنای باند

 

کابل شبکه

 

کارت شبکه

 

عملکردهای اساسی کارت شبکه

 

نصب کارت شبکه

 

تنظیمات مربوط به ویندوز برای ایجاد شبکه

 

شبکه های بی سیم

 

مفاهیم و تعاریف

 

پارامترهای مؤثر در انتخاب و پیاده‌سازی یک سیستم WLAN

 

جمع‌بندی

 

فهرست منابع فصل اول و دوم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

 

 

استفاده از شبکه های کامپیوتری در چندین سال اخیر رشد فراوانی کرده وسازمانها وموسسات اقدام به برپایی شبکه نموده اند . هر شبکه کامپیوتری باید با توجه به شرایط وسیاست های هر سازمان ، طراحی وپیاده سازی گردد. در واقع شبکه های کامپیوتری زیر ساخت های لازم را برای به اشتراک گذاشتن منابع در سازمان فراهم می آورند؛در صورتیکه این زیر ساختها به درستی طراحی نشوند، در زمان استفاده از شبکه مشکلات متفاوتی پیش آمده و باید هزینه های زیادی به منظور نگهداری شبکه وتطبیق آن با خواسته های مورد نظر صرف شود.

 

در زمان طراحی یک شبکه سوالات متعددی مطرح می شود:

 

-برای طراحی یک شبکه باید از کجا شروع کرد؟

 

-چه پارامترهایی را باید در نظر گرفت ؟

 

-هدف از برپاسازی شبکه چیست ؟

 

- انتظار کاربران از شبکه چیست ؟

 

- آیا شبکه موجود ارتقاء می باید ویا یک شبکه از ابتدا طراحی می شود؟

 

-چه سرویس ها و خدماتی برروی شبکه ارائه خواهد شد؟

 

 

 

بطور کلی قبل از طراحی فیزیکی یک شبکه کامپیوتری ، ابتدا باید خواسته ها شناسایی وتحلیل شوند، مثلا در یک کتابخانه چرا قصد ایجاد یک شبکه را داریم واین شبکه باید چه سرویس ها وخدماتی را ارائه نماید؛ برای تامین سرویس ها وخدمات مورد نظر اکثریت کاربران ، چه اقداماتی باید انجام داد ؛ مسائلی چون پروتکل مورد نظر برای استفاده از شبکه ، سرعت شبکه واز همه مهمتر مسائل امنیتی شبکه ، هریک از اینها باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. سعی شده است پس از ارائه تعاریف اولیه ، مطالبی پیرامون کاربردهای عملی آن نیز ارائه شود تا در تصمیم گیری بهتر یاری کند.

 


 

فصل اول

 

شبکه کامپیوتری چیست ؟

 

اساسا یک شبکه کامپیوتری شامل دو یا بیش از دو کامپیوتر وابزارهای جانبی مثل چاپگرها، اسکنرها ومانند اینها هستند که بطور مستقیم بمنظور استفاده مشترک از سخت افزار ونرم افزار، منابع اطلاعاتی ابزارهای متصل ایجاده شده است توجه داشته باشید که به تمامی تجهیزات سخت افزاری ونرم افزاری موجود در شبکه منبع1(Source) گویند.

 

در این تشریک مساعی با توجه به نوع پیکربندی کامپیوتر ، هر کامپیوتر کاربر می تواند در آن واحد منابع خود را اعم از ابزارها وداده ها با کامپیوترهای دیگر همزمان بهره ببرد.

 

" دلایل استفاده از شبکه را می توان موارد ذیل عنوان کرد2" :

 

1 - استفاده مشترک از منابع :

 

استفاده مشترک از یک منبع اطلاعاتی یا امکانات جانبی رایانه ، بدون توجه به محل جغرافیایی هریک از منابع را استفاده از منابع مشترک گویند.

 

2 - کاهش هزینه :

 

متمرکز نمودن منابع واستفاده مشترک از آنها وپرهیز از پخش آنها در واحدهای مختلف واستفاده اختصاصی هر کاربر در یک سازمان کاهش هزینه را در پی خواهد داشت .

 

3 - قابلیت اطمینان :

 

این ویژگی در شبکه ها بوجود سرویس دهنده های پشتیبان در شبکه اشاره می کند ، یعنی به این معنا که می توان از منابع گوناگون اطلاعاتی وسیستم ها در شبکه نسخه های دوم وپشتیبان تهیه کرد ودر صورت عدم دسترسی به یک از منابع اطلاعاتی در شبکه " بعلت از کارافتادن سیستم " از نسخه های پشتیبان استفاده کرد. پشتیبان از سرویس دهنده ها در شبکه کارآیی،، فعالیت وآمادگی دایمی سیستم را افزایش می دهد.

 

4 - کاهش زمان :

 

یکی دیگر از اهداف ایجاد شبکه های رایانه ای ، ایجاد ارتباط قوی بین کاربران از راه دور است ؛ یعنی بدون محدودیت جغرافیایی تبادل اطلاعات وجود داشته باشد. به این ترتیب زمان تبادل اطلاعات و استفاده از منابع خود بخود کاهش می یابد.

 

5 - قابلیت توسعه :

 

یک شبکه محلی می تواند بدون تغییر در ساختار سیستم توسعه یابد وتبدیل به یک شبکه بزرگتر شود. در اینجا هزینه توسعه سیستم هزینه امکانات وتجهیزات مورد نیاز برای گسترش شبکه مد نظر است.

 

6 - ارتباطات:

 

کاربران می توانند از طریق نوآوریهای موجود مانند پست الکترونیکی ویا دیگر سیستم های اطلاع رسانی پیغام هایشان را مبادله کنند ؛ حتی امکان انتقال فایل نیز وجود دارد".

 

در طراحی شبکه مواردی که قبل از راه اندازی شبکه باید مد نظر قرار دهید شامل موارد ذیل هستند:

 

1 - اندازه سازمان

 

2 - سطح امنیت

 

3 - نوع فعالیت

 

4 - سطح مدیریت

 

5 - مقدار ترافیک

 

6 - بودجه

 

مفهوم گره " Node" وایستگاههای کاری " Work Stations "]1] :

 

" هرگاه شما کامپیوتری را به شبکه اضافه می کنید ، این کامپیوتر به یک ایستگاه کاری یا گره تبدیل می شود.

 

یک ایستگاه کاری ؛ کامپیوتری است که به شبکه الصاق شده است و در واقع اصطلاح ایستگاه کاری روش دیگری است برای اینکه بگوییم یک کامپیوتر متصل به شبکه است. یک گره چگونگی وارتباط شبکه یا ایستگاه کاری ویا هر نوع ابزار دیگری است که به شبکه متصل است وبطور ساده تر هر چه را که به شبکه متصل والحاق شده است یک گره گویند".

 

برای شبکه جایگاه وآدرس یک ایستگاه کاری مترادف با هویت گره اش است.

 


تکنیک های ترمیم فاجعه ها در سیستم های پایگاه داده

مقدمه گسترش استفاده از کامپیوتر باعث نفوذ کاربرد کامپیوتر در جنبه های مختلف زندگی انسان از جمله جنبه های حیاتی مانند کنترل ترافیک هوایی ، کنترل خودکار خطوط دریایی ، مدیریت نقطه فروش و حتی سرویس فروش بلیط سینما شده است داده های ذخیره شده در سیستم های کامپیوتری با ارزش ترین دارایی یک شرکت است که باید به هر قیمت از آن محافظت کنند
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
تکنیک های ترمیم فاجعه ها در سیستم های پایگاه داده

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

تکنیک های ترمیم فاجعه ها در سیستم های پایگاه داده

 

مقدمه:

 

گسترش استفاده از کامپیوتر باعث نفوذ کاربرد کامپیوتر در جنبه های مختلف زندگی انسان از جمله جنبه های حیاتی مانند کنترل ترافیک هوایی ، کنترل خودکار خطوط دریایی ، مدیریت نقطه فروش و حتی سرویس فروش بلیط سینما شده است. داده های ذخیره شده در سیستم های کامپیوتری با ارزش ترین دارایی یک شرکت است که باید به هر قیمت از آن محافظت کنند.

 

تکنیک های تحمل خطا برای افزایش قابلیت در دسترس بودن سیستم و کاهش خرابی های ناشی از بروز خطا در اجزا گسترش یافتند. داده های حیاتی درون حافظه پایدار ذخیره شده و کپی های اضافی برای ذخیره در حافظه های پایدار تهیه می شوند این روش ها مناسب است ولی در برابر رخ دادن یک حادثه ممکن است نا کارآمد باشد . از جمله این حوادث می توان به زلزله سال 1906 در سان فرانسیسکو اشاره کرد که بیش از نیمی از شهر را ویران کرد .

 

رویه های وسیع تهیه پشتیبان برای محافظت داده ها در مقابل بروز یک حادثه گسترش یافتند که از جمله آنها می توان به رویه های تهیه پشتیبان به صورت پدر بزرگ – پدر – فرزند، تکنیک­های رویدادنگاری افزایشی و متد نسخه­برداری تصویر داده­ ها اشاره کرد. به علاوه، برای نگهداری در برابر از دست رفتن داده، سیستم باید بتواند سرویس عادی خود را پس رخ دادن حادثه ارائه کند. بنابراین همراه با داده سخت افزار کامپیوتر نیز باید جایگزین شوند.

 

 

 


تکنولوژی اطلاعاتی و توسعه ملی در کشورهای جهان سوم

چکیده مسئله انتقال و جذب تکنولوژی در جهان سوم ، مقوله پیچیده ای است که هم از نظر علمی و هم از جنبه ابعاد فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی ، سالهاست ، نه فقط کشورهای در حال توسعه ؛ بلکه بسیاری از مجامع پژوهشی غرب و
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
تکنولوژی اطلاعاتی و توسعه ملی در کشورهای جهان سوم

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

تکنولوژی اطلاعاتی و توسعه ملی در کشورهای جهان سوم

 

چکیده :

 

مسئله انتقال و جذب تکنولوژی در جهان سوم ، مقوله پیچیده ای است که هم از نظر علمی و هم از جنبه ابعاد فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی ، سالهاست ، نه فقط کشورهای در حال توسعه ؛ بلکه بسیاری از مجامع پژوهشی غرب و سازمانهای بین المللی را به خود مشغول داشته است .

در دهه 1980 ، فرآیند تولید یا خلق تکنولوژی و انتقال تکنولوژی به جهان سوم ، با بعد دیگری مواجه شده است که دامنه آن باسرعت بسیار زیادی رو به گسترش است . این بعد ، در واقع ، خود نوعی تکنولوژی فراگیر است که " تکنولوژی اطلاعاتی " نامیده می شود . ویژگی منحصر به فردی که این بعد با تکنولوژی دارد ، همانا شمولیت آن نیاز همه تکنولوژیهای نوین به آن است .

در این مقاله ، ضمن بررسی روند تحولات تکنولوژی سیستمهای اطلاعاتی در کشورهای رو به رشد ، مشکلات و موانعی که بر سر راه انتقال و جذب این تکنولوژی وجود دارد ، مورد بحث قرار می گیرد . تحلیلی از موقعیتها ، کامیابیها و یا شکستهایی که برخی از کشورهای آسیایی در راه جذب تکنولوژی اطلاعاتی و حمایت از برنامه های صنعتی و توسعه ای خود از اینطریق داشته اند ، بخش اساسی مقاله را تشکیل می دهد .

 


تکامل وب و مقایسه ابزارهای جستجو در اینترنت

چکیده این مقاله تکامل وب را در رابطه با وب و فناوری‌های بازیابی اطلاعات بررسی می‌کند در این بررسی بین عناصر مختلف وب در زمینهء نمایه‌سازی و صفحات جستجوی وب وجه تمایز وجود دارد ده ابزار اصلی و مهم وب براساس معیارهای انتخاب و تعداد اتصال‌ها با یکدیگر مقایسه و ارزیابی شده‌اند ابزارهای جستجو مانند راهنماها و موتورهای جستجوگر نیز مورد بررسی و مقایسه
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 118 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
تکامل وب و مقایسه ابزارهای جستجو در اینترنت

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

تکامل وب و مقایسه ابزارهای جستجو در اینترنت

 

چکیده:
این مقاله تکامل وب را در رابطه با وب و فناوری‌های بازیابی اطلاعات بررسی می‌کند. در این بررسی بین عناصر مختلف وب در زمینهء نمایه‌سازی و صفحات جستجوی وب وجه تمایز وجود دارد. ده ابزار اصلی و مهم وب براساس معیارهای انتخاب و تعداد اتصال‌ها با یکدیگر مقایسه و ارزیابی شده‌اند. ابزارهای جستجو مانند راهنماها و موتورهای جستجوگر نیز مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته‌اند.


مقدمه:
کلمه اینترنت مخفف "Interconnected Networks" و به معنی شبکه‌های به‌هم‌مرتبط است. اینترنت سیستمی برای توزیع و تبادل اطلاعات در سطح جهان است که براساس آخرین آمار موجود در حال حاضر 226 کشور به آن متصل هستند. این مجموعه به همراه فناوری‌های ساده کاربردی، سبب کاهش هزینهء نشر الکترونیکی شده است .در هر صورت، وب یک عنصر منسجم و واضح مستقل نیست، بلکه دو عنصر مجزای وب وجود دارند: وب قابل‌رویت و دیدنی، و وب نامرئی و غیرقابل رویت.
برای فهم کاربرد این دو عنصر و برای ارزیابی اطلاعات ضرورت دارد که از موضوع خارج شویم و ببینیم چگونه صفحات وب تولید می‌شوند.
دو نوع صفحهء وب وجود دارند: استاتیک و دینامیک.

 


تفاوت بازاریابی تک به تک نسبت به بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی محصول مدار است اما بازاریابی تک به تک مشتری مدار است در بازار یابی سنتی هدف افزایش سهم از بازار است و بازاریاب سنتی سعی دارد مشتریان بیشتری برای محصولات خود پیدا کند در حالیکه در بازار یابی تک به تک هدف افزایش سهم از مشتری است و
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل doc
حجم فایل 79 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
تفاوت بازاریابی تک به تک نسبت به بازاریابی سنتی

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

تفاوت بازاریابی تک به تک نسبت به بازاریابی سنتی

 

بازاریابی سنتی محصول مدار است اما بازاریابی تک به تک مشتری مدار است. در بازار یابی سنتی هدف افزایش سهم از بازار است و بازاریاب سنتی سعی دارد مشتریان بیشتری برای محصولات خود پیدا کند در حالیکه در بازار یابی تک به تک هدف افزایش سهم از مشتری است و بازار یاب تک به تک در پی یافتن محصولات بیشتر برای مشتریانش می باشد بازاریاب سنتی بر روی محصولاتش اعمال مدیریت می کند حال آنکه بازاریاب تک به تک مشتریانش را مدیریت می کند.

 

 

 

ضرورت و اهمیت تحقیقات بازاریابی:

 

1- پیچیده‌تر شدن داد و ستدهای تجاری و رقابت فشرده‌تر چه در سطح ملی، بین‌المللی و جهانی نسبت به دهه‌های قبل.

 

2- داشتن اطلاعات کافی از عوامل تأثیرگذار در بازار، عواملی که اگر راجع به آن‌ها اطلاعات کافی و به روز نداشته باشیم، به دشواری می‌توانیم در بازار باقی بمانیم.

 

3- نخستین گام در راه شناخت صحیح بازار هدف تعیین مخاطبان محصول و در نتیجه زیربنای مدیریت سازمان‌هایی که برنامه کار خود را با توجه به نیازها و خواسته‌های مشتریان تنظیم می‌کنند.

 

4- تعیین سیاست‌های بازاریابی و استفاده از عوامل قابل کنترل و خارج از کنترل بازار به بهترین وجه.

 

5- کشف بازارهای جدید، گسترش موارد استفاده از محصولات یا خدمات فعلی.

 

6- کاهش ریسک ناشی از تصمیمات نادرستی که ممکن است از عدم اطلاعات کافی در ارتباط با موضوعی گرفته شود.

 

7- پیش‌بینی و تخمین تقاضا برای محصول، تعیین میزان عرضه و فروش آتی محصول و جلوگیری از نوسان تولید. (کمبود عرضه یا تقاضا)

 

8- کاهش هزینه‌ها به دلیل تولید بر طبق نیاز و خواسته مشتری، مدیریت انبارداری (جلوگیری از کمبود یا مازاد محصول در انبار)، ثبات قیمت، شناسایی دقیق بازار هدف و تولید محصول بر طبق آن .

 

9- توجه ویژه‌ به بُعد اجتماعی، روانی و عاطفی انسان‌ها در مصرف محصولات (بدون اتکای صِرف به کالا محور بودن افراد ) با تکیه بر خواسته‌های مشتریان.

 

10- ارتباط بهتر با مخاطبین بازار.

 

11- استفاده از تحقیقات بازاریابی هم برای کالاهای مصرفی (تولید محصول جدید، اثربخشی فعالیت‌های تبلیغاتی‌، معرفی محصول و شرکت به بازار و ...) و هم کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای (تولیدکنندگان کالاهای واسطه‌ای، ارائه‌دهندگان خدمات مالی نظیر بانک‌ها و بیمه، سازمان‌های دولتی و آموزشی و ...).

 

12- دستیابی به اطلاعات مختلف مانند کیفیت محصولات، رنگ، بسته بندی، توزیع، ترفیع، خدمات پس از فروش، خصوصیات و مزیت‌های رقابتی کالاها و خدمات رقبا و استفاده از آن‌ها برای تجزیه و تحلیل (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات شرکت) و در نهایت کمک به تصمیم‌گیری بهتر مدیران.

 

13-از مهمترین کاربردهای تحقیقات بازاریابی آشنایی با خواسته های مصرف‌کنندگان تمایلات و دیدگاه‌های مخاطبان هدف، واکنش مصرف‌کنندگان نسبت به یک محصول خاص و نحوه انتخاب یک محصول خاص است که این امر به بقای آن محصول در بازار کمک می‌کند

 


تغییر محیط اوراکل 8 oracle

مقدمه اوراکل پر استفاده ترین پایگاه داده ها در سراسر دنیا است تقریبا می توان گفت که اوراکل روی هر نوع کامپیوتر از کامپیوتر شخصی و مکینتاش گرفته تا مینی کامپیوتر ها وکامپیوتر های بزرگ (mainframe) کار می کند
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 433 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
تغییر محیط اوراکل 8 oracle

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

تغییر محیط اوراکل 8 oracle

 

مقدمه:

 

اوراکل پر استفاده ترین پایگاه داده ها در سراسر دنیا است. تقریبا می توان گفت که اوراکل روی هر نوع کامپیوتر از کامپیوتر شخصی و مکینتاش گرفته تا مینی کامپیوتر ها وکامپیوتر های بزرگ (mainframe) کار می کند. اوراکل تقریبا روی تمام ماشین ها به یک شکل واحد عمل می کند، به طوری که وقتی کار کردن با آن را روی یک ماشین آموختید می توانید روی هر ماشین دیگری نیز از آن استفاده کنید این واقعیت باعث شده که اوراکل کاربران و ایجاد کنندگان بسیاری داشته و از سویی نیز دانش ومهارت اوراکل افراد بسیار قابل حمل باشد.

 

اوراکل یک نرم افزار مدیریت پایگاه های دادهای رابطه ای (جدولی) است. در طبقه بندی سیستم های رابطه ای، اوراکل را جزو سیستم های رابطه ای کامل و هم ردیف سیستم هایی چون supra, Informix می دانند. اما آنچه که این محصول را از نوع مشابه آن متمایز می کند سهولت یادگیری و استفاده، سهولت نصب و راه اندازی، امنیت مثال زدنی، سرعت قابل قبول و امکانات و ابزارهای فراوان آن است. تردیدی نیست که سیستم های رابطه ای و از جمله اوراکل، به جهت طبیعت کندشان، در زمینه هایی چون کاربردهای بلادرنگ، قابل استفاده نیستند، اما از سویی نیز توانمندی ‌آنها در ذخیره ی کارا، بازیابی سریع و نیز مدیریت دقیق داده های یک سازمان، در قالبی ساخت یافته و سهل، غیر قابل انکار است.

 


فهرست مطالب:

 

 

 

 

مقدمه: 1

 

تغییر محیط اوراکل. 2

 

شاخص ها 2

 

ایجاد شاخص... 5

 

اعمال یکتایی.. 7

 

ایجاد شاخص یکتا 8

 

ایجاد شاخص نقش بیتی (Bitmap) 10

 

زمان ایجاد شاخص... 12

 

زمانی که شاخص نادیده گرفته می شود. 13

 

تنوع در ستون های شاخص شده. 13

 

تعداد شاخص هایی که روی جدول به کار می روند. 14

 

قرار دادن شاخص در پایگاه داده ها 16

 

بازسازی شاخص... 17

 

فضاهای جدولی وساختار پایگاه داده ها 19

 

فرمان create tablespace. 23

 

منابع: 27


 


تعریف شبکه جهانی اینترنت

همه ما بااینترنت سر و کار داریم اما اینترنت چیست ؛ شبکه جهانی اینترنت internet چگونه کار می‌کند؟ چه اجزایی دارد و مهم‌تر این که به چه کسی تعلق دارد؟ پشت صحنه این مجموعه عظیم چگونه است؟
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 73 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60
تعریف شبکه جهانی اینترنت

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

تعریف شبکه جهانی اینترنت

 

همه ما با اینترنت سر و کار داریم. اما اینترنت چیست ؛ شبکه جهانی اینترنت internet چگونه کار می‌کند؟ چه اجزایی دارد و مهم‌تر این که به چه کسی تعلق دارد؟ پشت صحنه این مجموعه عظیم چگونه است؟

 

در سلسله گفتار با نام اینترنت چیست ؛ در قسمتهای مختلف به با تعریف و تبین شبکه جهانی اینترنت به مبانی و مفاهیم و ساختار آن بپردازیم تا کامل بدانیم هنگامی که با یک کامپیوتر ( رایانه ) شخصی با تلفن به شبکه اینترنت متصل می شویم و آدرس وبسایت بانک مقالات فن آوری اطلاعات وارتباطات یزد فاوا را درج می کنیم و آن را روی مرورگر خود مشاهده می کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد یا اینکه واژه وب یا WWW در اصل چیست تا در آینده در درک مفاهیم فنی در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات راحتتر عمل کنیم

 

تعریف شبکه جهانی اینترنت internet چیست ؛ به چه معنایی است

 

شاید جواب به این سوال که تعریف اینترنت چیست کمی مشکل باشد ؛ ابتدا باید مفهوم شبکه Network را بداینم که سعی می کنیم در چند گام تعاریف متفاوتی را ارایه دهیم تا در مجموع به یک پیش فرض از ساختار اینترنت دست یابیم

 

گام اول : تعریف شبکه جهانی اینترنت internet

 

اینترنت مجموعه‌ای جهانی از شبکه‌های بزرگ و کوچک است که به هم پیوسته‌اند و نام اینترنت (شبکه‌های در هم تنیده) از همین مجموعه گرفته شده است.

 

اینترنت از مجموعه ای شبکه کامپیوتری بزرگ ، کوچک تشکیل شده است .شبکه های فوق با روش های متفاوتی بیکدیگر متصل و موجودیت واحدی با نام "اینترنت " را بوجود آورده اند. نام در نظر گرفته شده برای شبکه فوق از ترکیب واژه های " Inter connected " و " Net work " انتخاب شده است . که معنی اصل آن شبکه های بهم مرتبط فرض می شود.

 

گام دوم :شبکه کامپیوتریnetwork چیست ؟

 

در تعریف اینترنت به واژه شبکه کامپیوتری برخوردیم ؛ برای درک مفهوم به مبحث شبکه نیم نگاهی خواهیم داشت .

 

یک شبکه کامپیوتری networking شامل دو یا چندین کامپیوتر وابزارهای جانبی مثل چاپگرها، اسکنرها ومانند اینها هستند که بطور مستقیم بمنظور استفاده مشترک از سخت افزار ونرم افزار، منابع اطلاعاتی ابزارهای متصل ایجاده شده است توجه داشته باشید که به تمامی تجهیزات سخت افزاری ونرم افزاری موجود در شبکه منبع (Source) گویند.

 

شبکه از نظر ساختاری و همچین نوع تجهیزات ارتباطی ؛ گستره جغرافیایی گونه های مختلف است . اما در یک تعریف ساده فنی ؛ می توان گفت اگر دو کامپیوتر را به وسیله ابزارها ارتباطی مانند سیم بهم متصل کنیم بگونه ای که کاربران هر کامپیوتر بتوانند به راحتی اطلاعات و داده بین در کامپیوتر رد و بدل کنند دارای یک شبکه کامپیوتری یا همان Net هستیم .

 


ترفندهای جستجو در گوگل

مبانی جستجوی گوگل وقتی شما چند کیورد (Keywords) را با هم جستجو می‌کنید، یک موتور جستجو یک استراتژی از پیش تعیین شده‌ای برای بررسی و ترکیب کیوردهای شما دارد
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
ترفندهای جستجو در گوگل

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

ترفندهای جستجو در گوگل

 

مبانی جستجوی گوگل:

 

وقتی شما چند کیورد (Keywords) را با هم جستجو می‌کنید، یک موتور جستجو یک استراتژی از پیش تعیین شده‌ای برای بررسی و ترکیب کیوردهای شما دارد. آیا هر یک از کیوردها می‌توانند به تنهایی در هر جای صفحه وجود داشته باشند یا باید کنار هم قرار گرفته‌ باشند؟ آیا موتور جستجو کلمات کلیدی را با هم جستجو می‌کند یا تک‌تک؟

 

جستجوی یک عبارت:

 

گوگل به صورت پیش‌فرض، کلمات کلیدی شما را در هر کجای صفحه، چه کنار هم باشند و چه به صورت پراکنده، جستجو می‌کند. برای تغییر نتایج صفحات با کلمات مرتب شده موردنظر ما، آنها را در بین دو کوتیشن قرار می‌دهیم.

 


تخمین هزینه های نرم افزار

مقدمه در نخستین روزهای کار با کامپیوتر ، تعداد کامپیوتر ها کم و برنامه های کاربردی اغلب پروژه های کوچک و یک نفره بود از طرفی هزینه های نرم افزاری درصد کوچکی از کل هزینه سیستم کامپیوتری را تشکیل می داد و قدری خطا در تخمین هزینه های نرم افزاری ، تاثیر اندکی برجای می گذاشت
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
تخمین هزینه های نرم افزار

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

تخمین هزینه های نرم افزار

 

مقدمه :

 

در نخستین روزهای کار با کامپیوتر ، تعداد کامپیوتر ها کم و برنامه های کاربردی اغلب پروژه های کوچک و یک نفره بود . از طرفی هزینه های نرم افزاری درصد کوچکی از کل هزینه سیستم کامپیوتری را تشکیل می داد و قدری خطا در تخمین هزینه های نرم افزاری ، تاثیر اندکی برجای می گذاشت .

به تدریج تعداد ، اندازه و اهمیت برنامه های کاربردی و از طرف دیگر هزینه های ایجاد نرم افزارشروع به رشد نمود ، به گونه ای که امروزه نرم افزار گران ترین عنصر هر سیستم کامپیوتری به شمار می آید و افزایش بیش از حد هزینه ها برای سازنده نرم افزار مصیبت بار خواهد بود . در نتیجه این رشد ، تاثیر خطاها در تخمین هزینه نرم افزار بیشتر و بدتر شد . در نتیجه امروزه تخمین هزینه پروژه های نرم افزاری اهمیت زیادی پیداکرده است, در این مقاله بعداز تعریف تخمین هزینه و انواع تخمین به تعریف ومقایسه سه روش از روشهای تخمین هزینه های نرم افزاری یعنی روش امتیاز کارکردی (FUNCTION POINT =FP) ,روش COCOMO و روش FPROM می پردازیم .